El 2011 del Museu Picasso en 17 grans projectes

Us presentem una relació dels projectes en els quals treballarem especialment aquest any que tot just comença. Les darreres setmanes hem estat tot l’equip del museu proposant, revisant, debatent, pressupostant i calendaritzant la carta de projectes per al futur immediat. Figuren en aquest relació els top 17, però són més les línies de treball i programes oberts, alguns d’estructurals, d’altres puntuals, en què el museu treballa.

Aquest any el museu creix amb un nou edifici que serà el Centre de Coneixement i Recerca. Això permetrà donar un fort impuls als espais de debat i estudi a l’entorn de l’obra picassiana i, molt especialment, a la relació de Picasso i Barcelona, àmbit en el qual encara hi ha molt per investigar i descobrir.

Projectes 2011

1. Obertura i posada en funcionament del nou Centre de Coneixement i Recerca
2. Exposicions i mostres: “Devorar París. Picasso 1900-1907”, “Picasso. Vinyetes al front”, Litografies, “Sala Esteva. L’exposició Picasso, 1936”, Una mirada fotogràfica al museu
3. Avançar en la definició d’un model autònom de gestió
4. Posada en marxa de la nova audioguia
5. Edició de la nova guia de la col·lecció
6. Estendre el programa educatiu i centre de recursos per al professorat
7. El museu fora del museu: projectes de barri, taller a l’Hospital de Sant Joan de Déu, propostes d’abast metropolità, exposicions itinerants
8. Estendre l’abast dels Programes Públics: Club de lectura, tallers per a adults, circ…
9. Big Draw
10. Estudi de públics
11. Estudi radiogràfic d’obres de la col·lecció
12. Inici de la col·lecció picassiana de textos (en coedició amb el MNCARS, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía)
13. Postgrau de Gestió museística
14. Tallers Museus 2.0 i Viquipèdia
15. Aplicacions per a dispositius mòbils (iPhone, iPad)
16. Enfortiment i ampliació de la xarxa picassiana a Catalunya
17. Estudi i plantejament de la nova museografia de la col·lecció

El 2011 serà un any pressupostàriament difícil. Per això tots, organitzacions i empreses, haurem d’esforçar-nos més per seguir oferint propostes de qualitat al cost més baix possible, per aplicar mètodes de gestió més eficient dels recursos. Hi tenim tots un gran espai per a la innovació.

Agraeixo un cop més a tots els usuaris, visitants, lectors la vostra implicació i suport al museu. I vull acabar amb el meu agraïment renovat a tot l’equip per l’esforç, els resultats i la il·lusió que fan avançar cada dia el museu.

Pepe Serra

Què us sembla la carta de projectes? Què hi trobeu a faltar?

• jaume
    Gener 19, 2011

tot lo que feu….esta molt be…per el esforc y la cualitat..de las exposicions..felicitats a tot el equip..

Gener 20, 2011

Moltes gràcies Jaume pel comentari. Molt agraïts. Comencem un bon 2011!

• josemari ruiz urchegui
    Febrer 1, 2011

globalmente me encanta que se hayan decidido a trabajar por proyectos y ademas publicarlos.
    sugiero una especie de wikipedia sobre picasso abierta internacionalmente a la colaboracion.
    yo por ejemplo estoy haciendo una tesis doctoral “Las innovaciones en el marco de la revolucion cubista” y estaria encantado de poder colaborar.Aunque no se como?
    Confio que esto pueda ser una pista para reflexionar un poco mas a fondo.
    Enhorabuena y un cordial saludo desde San Sebastian

• Pere
    Febrer 2, 2011

Un lloc hon els infants puguin exposar, part de les seves obres, i no per donar-se a coneixe, si per poger-los motivar.Penso que le gran pintor que era Pablo Picasso l’agradaria veure el art dels petits.

Febrer 7, 2011

Hola Josemari, acerca de tu comentario de crear “una especie de wikipedia sobre Picasso abierta internacionalmente a la colaboracion”, comentar que en Wikipedia existen muchas entradas sobre Picasso, sus obras, los movimientos artísticos, donde colaborativamente se pueden editar y completar informaciones, siempre contrastadas y documentadas. Wikipedia no es la plataforma para publicar trabajos inéditos o investigaciones. Pero actualmente existen en la red muchas plataformas colaborativas dónde cualquiera puede publicar materiales o abrir debates públicos. Podrías abrir tu mismo una wiki, por ejemplo, o colaborar en GLAM que recoge materiales del sector de galerías, bibliotecas, archivos y museos. Un saludo!

Febrer 9, 2011

Hola Pere, gràcies pel teu comentari. De moment no disposem d’un bon espai al museu on mostrar aquest tipus de treballs, les sales són força reduïdes per una col·lecció com la nostra. S’ha habilitat un espai a la web on presentem les propostes d’escoles que han treballat a partir de Picasso, i en alguna ocasió hem fet petites exposicions de treballs en què les escoles i el museu han treballat mà a mà, com el que vam mostrar el passat juny. Gràcies per l’aportació.

• Juampe
    Febrer 17, 2011

Me parece todo excelente y también la página de internet del museo.
    Yo, por ejemplo, que vivo en Extremadura, puedo disfrutar del museo gracias a la cada vez más completa información que ustedes ofrecen.
    ¡Felicidades!

Febrer 21, 2011

¡Gracias Jaumpe! Nos alegramos que la web y las redes sociales del museo sean elementos de comunicación útiles para aquellos que estáis más lejos.