Mesures estiuenques al Picasso: el museu continua treballant per una visita de qualitat

Amb l’estiu, els habitants de Barcelona disposem de més temps d’oci i rebem molts visitants que desitgen gaudir de la ciutat i de la seva gran oferta cultural. El fet que el Museu Picasso sigui un dels punts d’interès principals d’aquesta oferta demostra que l’obra de Picasso és objecte d’interès internacional i que el públic gaudeix del llegat que va fer a la ciutat de Barcelona.

La Mercè 09 al Museu Picasso. Foto: Jordi Mota

Tot i els nostres esforços de manteniment, a causa de les temperatures altes i de les característiques arquitectòniques dels edificis en què es troba ubicat el museu, la climatització resulta molt complexa. Es tracta d’un problema de primera magnitud per al museu que, òbviament, treballa des de fa temps per resoldre per diverses vies, entre les quals hi ha la millora de les instal·lacions i la reducció de l’accés en determinats moments.

Museu Picasso. Foto: Jordi Mota

En aquesta línia de reduir l’accés, s’ha limitat l’entrada al museu de 600 a 500 persones per hora, cosa que permet un condicionament millor i una a regulació de la temperatura de les sales més adequada, fent que la visita sigui més satisfactòria. Per evitar la formació de cues, es facilita la compra anticipada per franges horàries, cosa que permet ordenar el públic i evitar aglomeracions.

Museu Picasso. Foto: Jordi Mota

A més, aquells que desitgin visitar únicament l’exposició temporal hi poden accedir per la taquilla del Pati Finestres (Montcada 23), d’aquesta manera eviten les aglomeracions puntuals d’accés a la col·lecció permanent que hi pugui haver.

Palau Finestres

Exposició Picasso versus Rusiñol. Foto: Xavier Torres-Bacchetta

Aquestes mesures no sols ens permeten millorar la qualitat de la visita, sinó que també ens ajuden a continuar complint amb els requisits de conservació preventiva de les obres exposades a les sales. Cuidar, salvaguardar i interpretar les obres d’art són algunes de les funcions primordials de tot museu, i al Picasso tenim una normativa de conservació preventiva de les més exigents i actualitzades.

Treballem perquè la vostra visita al Museu Picasso sigui molt positiva i que gaudiu de l’experiència. Aquest blog vol ser un espai obert de comunicació i debat, així que us agraïm per endavant que ens feu arribar els vostres comentaris, opinions, preguntes i suggeriments que, sens dubte, ens ajuden a millorar el museu.

Pepe Serra, director

Vols compartir la teva experiència al Museu Picasso amb nosaltres?