Com hem seleccionat els guanyadors del Fes-te Fauvista i més coses sobre el procés del concurs a Flickr.

Tres mesos han passat d’ençà aquell 30 de juliol en què ens endinsàvem en aquesta iniciativa fotogràfica amb motiu de l’exposició de Kees Van Dongen al Museu Picasso de Barcelona. La setmana passada es van donar a conèixer, a través de Facebook i Flickr, les imatges seleccionades del concurs Fes-te Fauvista. Ara, des del blog volem fer-vos partícips de les sensacions viscudes durant aquests mesos de concurs i, sobretot, presentar-vos les imatges guanyadores i d’altres.

Amb Fes-te Fauvista, empreníem il·lusionats el que ha estat la primera experiència interactiva que hem organitzat comptant amb la vostra ajuda i les vostres aportacions. Mitjançant Flickr hem pogut viure amb intensitat aquesta participació i, gràcies a la vostra resposta i a la bona acollida de la iniciativa, aprofitant les festes de ciutat, vam allargar una setmana més el concurs, per tal que tots aquells que encara estàveu buscant la vostra instantània, tinguéssiu l’oportunitat de fer-la arribar dins el termini.

El jurat encarregat de fer la selecció dels finalistes i la tria de guanyadors ha estat composat pel director i pels responsables de les següents àrees del museu: Publicacions, Premsa i Comunicació, Arxiu Fotogràfic i Internet.

Els guanyadors:

imagen-2

A l’esquerra, “You’re going to do what?!!” d’Anne Lister (Wilmslow, Anglaterra). A la dreta, “Going down?” de Daniel Medalie (Ohio, EUA).

imagen-3

D’esquerra a dreta, “PhotoCollage” de Peter Combe (San Francisco, EUA); “OR6” de Francesc Farran (Barcelona) i “Before the Storm” d’Amanda Lynn (Nova York, EUA).

Com heu pogut veure, totes responen a estils, tècniques i orígens ben diferents, des de la nostra Barcelona als Estats Units i Anglaterra, valor afegit a una iniciativa participativa que ha destacat entre d’altres coses per una àmplia hetereogeneïtat.

Amb el concurs ja en marxa i acostant-nos cada cop més a la data límit per aportar noves fotografies, vam plantejar-nos la possibilitat que els internautes, que al cap i a la fi sou els autèntics protagonistes, poguéssiu escollir les imatges preferides, a través del vot. A tal efecte vam crear un blog que reuneix les 300 fotografies fauvistes rebudes per facilitar la votació popular dels participants i públic en general.

guanyadors_mpb_popular

Tintes – CHEFCHAUEN” de Marc Tomàs (Barcelona), guanyador del vot popular.

Si heu anat fent una ullada a les instantànies aportades, ben segur que compartireu amb nosaltres que no ha estat feina fàcil per al jurat triar les 5 obres seleccionades. L’altíssima qualitat de què han fet gala tots els participants els fa mereixedors d’un reconeixement especial. Per aquest motiu, el jurat ha volgut destacar 5 altres fotografies finalistes, que us mostrem aquí:

imagen-4

D’esquerra a dreta, “Hot” d’Evelyn Berg (Edmonton, Canadà); “Abstract art in the sky” de Maximus Difermo (Siggiewi, Malta) i “Nothing but reflection!” d’AgniMax (Kochi, Índia).

finalistes

A l’esquerra, “Treescape” de Margaret Clough (Anglaterra). A la dreta, “CCC” de Wampie Kat (Amsterdam, Holanda).

També volem fer arribar una menció especial al projecte educatiu experimental de tallers de cinema a centres públics d’ensenyament “Cinema en curs”, que han volgut ser partícips de la nostra iniciativa, i revertir-hi alguns dels treballs fotogràfics realitzats al seu taller “Quins són els colors del meu entorn?”.

Aprofitem l’ocasió per agrair-vos a tots la vostra participació, la vostra col·laboració i empatia envers aquesta iniciativa. Si encara no heu vist totes les fotografies, encara les podeu veure en aquesta magnífica galeria on els fauvistes del concurs hi han aportat el seu toc de color.

Des d’aquí posem punt i final a aquesta experiència. O, millor dit, punt i seguit, pensant en la propera!

Redacció del museu

Què t’ha semblat aquest primer concurs sota el tema “fauvista”? Quina altra iniciativa dins la comunitat de Flickr us agradaria que organitzés el Museu Picasso? Digues la teva!

• Cristina
    Novembre 2, 2009

És molt interessant que hi hagi activitats entorn al Museu com ha estat aquesta iniciativa. El que és molt curiós és també veure la procedència d’aquestes fotos, i comprovar la difusió internacional del Museu i de les seves iniciatives.
    Enhorabona

• Redacció museu
    Novembre 3, 2009

Moltes gràcies Cristina!
    Realment el concurs ha tingut una molt bona acollida 😉
    Això ens anima a pensar en noves propostes!