Aquest mes de novembre hem realitzat, en col·laboració amb el Cercle Artístic Sant Lluc, un taller de gravat i estampació. L’activitat, a càrrec de Rosa Permanyer, ha pres com a punt de partida els gravats de l’obra de Picasso tot experimentant amb la tècnica de la punta seca i d’altres de més innovadores com la litopoliéster.


Resultats dels gravats amb planxes d’alumini | Planxes de litopoliéster al taller al Cercle Artístic Sant Lluc
El taller va començar amb una breu introducció, diferenciació de tècniques, classificacions i exemples i justificació i numeració de les estampes. Picasso, Goya, Rembrand o Durer utilitzaven molt sovint la punta seca sobre planxes de zenc o coure: avui dia s’utilitzen materials més econòmics com aluminis, plàstics o poliestirens. La tècnica de litopoliéster, més actual i innovadora, ens permet tant dibuixar directament amb bolígraf o retoladors permanents com imprimir imatges fotogràfiques o gestuals amb fotocòpies o impressores làser.


Dibuixant amb bolígraf | Entintant les planxes d’alumini


Entintat de la planxa i resultat passat pel tòrcul al Cercle Artístic Sant Lluc


Resultat de planxes i proves de litopoliéster | Resultat en planxa d’alumini


Alumnes somrients ensenyant les seves obres realitzades durant el taller. Fotografies: Rosa Permanyer
A la sessió de tancament s’han analitzat els treballs realitzats entre tots i s’ha fet una visita a l’exposició “La donació de David Douglas Duncan, II”, per tal de veure fotografies de Picasso treballant en diversos processos de gravat.
Redacció del museu
Enllaços relacionats
Web de la Rosa Permanyer
Àlbum de fotos del taller
Exposició “La donació de David Douglas Duncan, II”
Leave a Reply