El curs passat vam presentar una nova proposta educativa per als alumnes que ens visiten en el marc de les sortides programades per a escoles i instituts, una proposta sobre la que podeu llegir en aquest article al blog i que, després d’aquest primer curs, valorem molt positivament per com ens ajuda a treballar la relació entre l’alumne i l’obra d’art.

Presentant la nova proposta educativa
L’objectiu d’aquest text no és però fer una valoració dels canvis metodològics aplicats, si no explorar com alguns canvis impulsen d’altres… i aquests ens aporten beneficis inesperats.
En aquest sentit, l’any passat volíem comunicar molt bé als principals implicats, el canvi metodològic que realitzaríem, i ens vam proposar arribar al màxim de mestres i professors/es per tal que coneguessin bé com seria la seva visita i com la podien aprofitar ells i elles per potenciar el treball amb els alumnes.

Professorat assistent a la presentació del programa educatiu
És per això que, al plantejar-nos l’habitual presentació del programa educatiu que fem cada principi de curs al professorat, vam pensar en fer unes sessions formatives més a mida. Vam proposar fer presentacions trimestrals, i convidar als mestres que havien reservat una de les nostres activitats dins d’aquell trimestre, que hi assistissin.
També vam millorar la nostra disponibilitat, i vam oferir tres sessions: una a la tarda de dimecres, l’altra la de dijous (18h) i una tercera en dissabte al matí (10:30h), per aquell professorat de fora de la ciutat o amb més temps disponible en cap de setmana.

Exemples de les obres amb les que hem treballat durant el programa
El canvi ha estat notable: d’unes 25-30 mestres que venien abans, el curs anterior van assistir més de 90 docents a les sessions explicatives.
Aquest canvi no només ens ha permès facilitar la informació a més professorat i per tant facilitar la seva tasca educativa i capitalitzar l’experiència dels nens: ens ha permès també mantenir-nos en contacte permanent amb el professorat, en un ambient distès on nosaltres també aprenem sobre els seus interessos i necessitats, que com en tot entorn professional estan en canvi i evolució permanents.

Professorat assistent a la presentació del programa educatiu
També ens ha permès compartir informació i recursos de com treballar els continguts de la visita abans i després de la mateixa, i compartir propostes i “pistes” de mestres d’una sessió amb els d’altres.
Aquest curs volem repetir l’experiència, i ens agradaria molt que tots aquells docents que teniu previst portar els vostres alumnes us uniu a nosaltres. Els que no hagueu vingut abans, creiem que us aportarem informació útil, i les vostres preguntes ens ajudaran a reflexionar. Els que ja hagueu vingut, ens agradaria compartir la vostra valoració de l’experiència.

Presentació “L’art una eina d’aprenentatge”
Les dates per al primer trimestre ja estan tancades i haureu rebut la invitació aquesta setmana, per correu electrònic: però per que les tingueu a mà, són dijous 25/09/14, a les 18h; dissabte 04/10/14, a les 10:30; i dimecres 08/10/14, a les 18h. Podeu confirmar al correu museupicasso_educacio@bcn.cat.
Us hi esperem!
Serveis Educatius
Articles relacionats
Nou curs escolar amb nova proposta educativa
Leave a Reply