Una grua al Picasso

Els edificis que conformen el Museu Picasso requereixen d’un manteniment constant, ja sigui d’obra civil, d’instal·lacions, de pintura….

Aquesta tardor ha tocat modificar el sistema d’aire condicionat de la planta baixa. Ha calgut aïllar-ne el circuit i adquirir una nova màquina refrigedora. El projecte ha estat relativament fàcil de fer, però la realització s’ha topat amb problemes logístics de primer ordre.

La refrigeradora havia d’anar a la coberta d’un dels edificis; era una sola peça de dimensions i pes considerables. El transport d’aquest aparell fins a la coberta és el que ha estat més complicat.

D’entrada ha calgut fer arribar una grua capaç de pujar la màquina directament a un edifici de 4 plantes. Us en podeu imaginar les dimensions… i l’únic accés és pel carrer Flassaders i la Plaça Sabartés, al bell mig de la Barcelona medieval on els carrers no fan més de 2’5 m. d’ampla.

foto1

Ha estat un espectacle de destresa i de professionalitat del conductor tant el fet d’arribar a un punt que facilités l’operació com la mateixa operació de pujar la màquina per damunt dels edificis existents.

foto2

De ben segur que la gent que visita el museu no s’imagina ni de bon tros tot el que passa “portes endins” per tal de fer funcionar aquest equipament, però els qui aquest dia voltaven pel Barri de la Ribera se’n van poder fer una  idea!!!!

foto3

Segur que aquest hivern, ara que finalment ha arribat el fred, quan la gent que treballa a planta baixa -consigna, informació, recepció, taquilles- hagin d’encendre la calefacció per escalfar les parets de pedra, més d’un es recordarà del conductor de la grua!!!

Núria Fradera
Gerent