BlogDay 2009: els 5 blogs que us proposa el Museu Picasso

Avui és dia 31 d’agost i, per tant, ha arribat el BlogDay! Els més aficionats i en contacte amb els blogs, segur que és un dia que teniu marcat als vostres calendaris: és el dia dels bloggers, un bon moment per descobrir nous blogs mitjançant les recomanacions que fan els usuaris a través del seu propi blog. Així de senzill, així d’eficaç però, sobretot, així d’interessant!

Al llarg de la jornada, els blogs d’arreu del món, realitzaran post semblants a aquest, tot recomanant altres blogs i nous autors. Sens dubte, un bon dia per ampliar la nostra pròpia blogosfera, navegar a la descoberta i compartir experiències amb la resta de la comunitat online.

Des del Museu Picasso de Barcelona, volem sumar-nos a aquesta iniciativa i compartir amb vosaltres aquest dia.

Aquí us deixem les nostres 5 propostes:

1. El caparazón, de Dolors Reig. Excel·lentíssim blog al voltant de les tecnologies, l’ús social dels webs, la dinamització de les comunitats, l’aprenentatge i la innovació.
  2. Museum 3.0. Un blog col·lectiu, creat per Linda Kelly, a Austràlia, on els membres comparteixen les seves perspectives sobre el futur dels museus, les xarxes socials i molts més temes relacionats amb la pràctica museística.
  3. North Carolina Museum of Art. Potser un blog de museus desconegut per a la majoria d’usuaris, però que val la pena llegir regularment. Presenta contingut d’allò més interessant, reflexions inèdites al voltant de l’art, la cultura, les exposicions i històries viscudes entre bastidors del museu, tot presentat amb un estil fresc i comunicatiu.
  4. Bibliotecarios 2.0, experimentación y aprendizaje, de Nieves Glez. Blog que tracta les xarxes socials i diferents eines 2.0 aplicades al camp de la universitat i les biblioteques. Ofereix a la seva columna dreta enllaços i eines ben útils.
  5. La volta dels 25, de Marc Serena. Per sortir de l’àmbit patrimonial, us recomanem una de les nostres tries personals, per aquest any. Un blog individual, allunyat de la museística però que representa una iniciativa captivadora: un quadern de viatge que ens ofereix un periodista plasmant les experències viscudes mitjançant 25 entrevistes realitzades a 25 joves de 25 anys de diferents països d’arreu del món.

D’aquí un any, tornem amb noves propostes!

Els passos a seguir segons BlogDay són els següents:

1. Trobar 5 nous blogs que consideris interessants.
  2. Informar o avisar als autors seleccionats la teva recomanació per el BlogDay.
  3. Escriure una breu descripció de cada blog i enllaçar-los.
  4. Publicar una entrada el 31 d’agost, el BlogDay, mencionant els 5 blogs que recomanes.
  5. Afegir el tag BlogDay de Technorati: http://technorati.com/tag/blogday2009

Conxa Rodà
Coordinació de Projectes

I tu, ja has celebrat el BlogDay? Comparteix-lo amb la resta d’usuaris! Quines serien les teves 5 recomanacions?

Pots veure altres recomanacions a través de la tag de Technorati, blogday2009, o el canal de Bitácoras. com.

• Anna
    agost 31, 2009

N’hi havia 3 q no coneixia, gràcies.El de la Volta als 25 opta als Premis Bloc Catalunya, a veure si guanya xq ha stat mega-interessant.

• Xavier
    setembre 1, 2009

El de Museum 3.0 és una mina d’informació! Jo miro el de Museus 2.0 de l’Albert Sierra, que el vaig descobrir pel vostre Blogroll i té una mirada incisiva i divertida.Llàstima q l’actualització sigui un pèl irregular i et quedes amb ganes de més