El darrer 21 de setembre vam dur a terme la presentació al públic de «Picasso descobreix París», una mostra que, com ja us vam explicar, és fruit d’una col·laboració entre el Museu Picasso de Barcelona, el Musée d’Orsay i el Musée National Picasso-Paris. Aquest intercanvi d’obres de les col·leccions permanents de les tres institucions ens ha permès compondre una imatge de com era la vida cultural de la capital francesa en el moment en què Picasso hi va arribar, al tombant dels segles XIX i XX.

Presentem al públic «Picasso descobreix París» amb el Musée d’Orsay i el Musée national Picasso-ParisEmmanuel Guigon es dirigeix als assistents a la presentació de «Picasso descobreix París».

El director del Museu Picasso, Emmanuel Guigon, va destacar el doble joc del títol de la mostra: d’una banda és el descobriment de París per part de Picasso, però de l’altra «també és el descobriment de Picasso per part de París».

Guigon va explicar com l’artista queda fascinat pels moviments d’avantguarda que proliferen a la ciutat i decideix quedar-s’hi després d’uns quants viatges d’anada i tornada. Així tindrà l’oportunitat de relacionar-se amb impressionistes i simbolistes, a banda d’obrir les seves pròpies exposicions.

A més a més, Guigon també va recalcar que l’espai destinat a la mostra és una magnífica oportunitat d’assistir a un «diàleg» entre els artistes de l’època, de manera que el públic podrà comprovar «com Cézanne és vist per Degas, com Steinlen és vist per Picasso o com veu Picasso mateix la història de l’art».

Presentem al públic «Picasso descobreix París» amb el Musée d’Orsay i el Musée national Picasso-ParisSylvie Patry, directora de col·leccions del Musée d’Orsay.

De la seva banda, la directora de col·leccions del Musée d’Orsay, Sylvie Patry, va afirmar que iniciatives com aquesta són molt importants perquè refermen el compromís entre museus: «És una col·laboració rica i amb moltes facetes, amb el denominador comú de la generositat».

En aquest sentit, Patry va agrair al Museu Picasso el préstec de les pintures que han fet possible l’exposició «Picasso. Bleu et rose» i que el Musée d’Orsay ha compensat amb la cessió d’una desena d’obres d’artistes admirats per Picasso, com ara Bartholomé, Carrière o Gauguin. Per cert que, com va recordar Patry a la presentació, Picasso va arribar a París per l’estació de tren d’Orsay, que és l’edifici que actualment ocupa el museu.

Presentem al públic «Picasso descobreix París» amb el Musée d’Orsay i el Musée national Picasso-ParisLaurent Le Bon, president del Musée national Picasso-Paris.

Finalment, va tenir lloc la intervenció de Laurent Le Bon, president del Musée national Picasso-Paris, el qual va incidir en què aquestes col·laboracions són «proves d’amor» entre museus. Després de fer broma dient que «tenim un problema, perquè amb la trajectòria que portem acabarem fusionant els nostres museus» Le Bon va destacar que, tot i això, «les institucions mantenim la nostra personalitat i força individuals».

Una altra idea que Le Bon va expressar en el seu discurs és que iniciatives com ara «Picasso descobreix París» demostren que «la distinció entre col·leccions permanents i exposicions temporals comença a no tenir sentit. Els museus haurien de canviar de nom i dir-se mu-ments, que seria una contracció de museus i moments». També es va mostrar igualment agraït al Museu Picasso i al Musée d’Orsay per la seva bona predisposició.

Presentem al públic «Picasso descobreix París» amb el Musée d’Orsay i el Musée national Picasso-ParisMalén Gual, comissària de la mostra, fa la visita guiada als mitjans de comunicació.

Acabats els parlaments, la comissària de la mostra, Malén Gual, va fer una visita guiada per als mitjans de comunicació seguint el recorregut que tots els visitants podran fer des d’ara i fins al 20 de gener.

Recordeu doncs que «Picasso descobreix París» és una bona oportunitat d’experimentar allò que el futur mestre del cubisme va sentir durant els seus primers viatges a la Ciutat de la Llum, però també d’admirar obres d’artistes de la bohèmia que pertanyen a les col·leccions permanents dels altres dos museus participants. Us hi esperem!

Redacció del Museu

No hi ha comentaris.