Sant Jordi amb Picasso

El proper diumenge 23 d’abril celebrem Sant Jordi, la festa del llibre i la rosa a Catalunya.

I quina millor manera d’acabar la setmana que dedicar aquest article a la màgia que desperta en els lectors el dia del patró de Catalunya. És per això que ens plau recomanar-vos algunes novetats editorials perquè gaudiu de la diada de la mà de Picasso.

Llibreria Laie al Museu Picasso de Barcelona

Llibreria Laie al Museu Picasso de Barcelona, 19 d’abril de 2017

Pel que fa a les lectures per a adults i amb relació a l’exposició estrella de la temporada, «Picasso. Retrats», us convidem a conèixer més a fons l’ampli ventall de relacions de l’artista amb muses, amics i familiars. Per aquest motiu, us aconsellem el catàleg de l’exposició, amb què, de la mà de la comissària Elizabeth Cowling, descobrireu la importància que tenien per a Picasso els seus models, com utilitzava determinats estils segons percebés la seva personalitat i com maldava per plasmar-ne una idea com més completa millor.

Portada del catàleg de l'exposició "Picasso. Retrats"

Portada del catàleg de l’exposició «Picasso. Retrats»

Llibreria Laie al Museu Picasso de Barcelona

Llibreria Laie al Museu Picasso de Barcelona, 19 d’abril de 2017

Per als lectors que vulguin conèixer detalladament alguns dels personatges de la mostra, trobem diverses novetats editorials com ara la biografia il·lustrada de la fotògrafa, pintora i companya de l’artista, Dora Maar: Paris au temps de Man Ray, Jean Cocteau et Pablo Picasso, de Louise Baring, editada en llengua francesa i anglesa.

Així mateix, el catàleg del Musée Picasso de París sobre l’exposició Olga Picasso: Album de l’exposition. Paris, Musée Picasso, du 21 mars au 3 septembre 2017; un catàleg que compta amb una selecció de cinquanta obres i una cronologia que ens permet conèixer el destí de la ballarina i primera esposa de Picasso, Olga Khokhlova.

Per als amants de la il·lustració, destaquem el llibre de Tyto Alba La Vida. Una historia de Carles Casagemas y Pablo Picasso. Una novel·la gràfica que desgrana la relació d’amistat entre els dos artistes, fins al suïcidi de Casagemas, que va iniciar l’època blava de Picasso.

Portada del llibre "La Vida. Una historia de Carles Casagemas y Pablo Picasso"

Portada del llibre La Vida. Una historia de Carles Casagemas y Pablo Picasso de Tyto Alba

No ens oblidem dels més menuts de la casa i per a ells us recomanem el llibre il·lustrat Pablo Picasso ¡Mira qué artista! de l’autora Patricia Geis, reconegut pel Ministeri d’Educació i Cultura com a millor llibre infantil editat l’any 2014. Amb aquest regal de Sant Jordi els nens i nenes coneixeran de forma divertida i creativa Picasso i la seva trajectòria artística.

Portada del llibre "Pablo Picasso ¡Mira qué artista!"

Portada del llibre Pablo Picasso ¡Mira qué artista! de Patricia Geis

Bona diada de Sant Jordi!

Enllaços relacionats:

La llibreria-botiga del Museu Picasso de Barcelona