Picasso com a objecte d’estudi

En una col·laboració amb la Universitat de Barcelona, el Museu Picasso inicia aquesta tardor el primer de tres cursos trimestrals que tenen com a objectiu proporcionar coneixements i eines metodològiques per fer recerca sobre Pablo Picasso.

Aquests cursos s’emmarquen en el programa Gaudir UB de l’Àrea de Formació Complementària i es poden realitzar independentment per aprofundir en èpoques de la trajectòria picassiana o de manera consecutiva per explorar la seva obra en conjunt i com fer recerca d’ella. Estan adreçats tant a estudiants universitaris com a públic general.

Cursos UB

Els cursos seran impartits pels professors universitaris Michela Rosso i Daniel López del Rincón, amb l’assessoria acadèmica del museu, en particular de la Conservadora de la Col·lecció, Malén Gual, la Cap de la Biblioteca Margarida Cortadella i el director Bernardo Laniado-Romero, de qui sorgeix aquesta iniciativa de generar formació de nivell universitari sobre l’artista, a l’abast de tothom.

Les 10 sessions trimestrals de cada curs es repartiran entre les aules de l’Àrea de Formació Complementària, situades a la Casa Jeroni Granell, i les aules i sales del Museu Picasso, oferint així una oportunitat única d’estudiar i reflexionar sobre l’artista directament davant de la seva obra. S’ha escollit celebrar les sessions en dilluns, dia de tancament del museu, per tal de poder treballar amb la calma i la comoditat d’estar sols davant les obres, una situació privilegiada que permetrà aprofundir en el coneixement de la trajectòria i les obres. Aquestes visites a sales també es complementaran amb l’estudi d’obres que estiguin a reserves, quan aquestes no estiguin en exposició però siguin necessari treballar-hi.

calendari

Els continguts es repartiran en els tres cursos, que com hem indicat abans poden ser realitzats en continuïtat o independentment. Els dos primers trimestres faran una anàlisi de la trajectòria picassiana, dividida cronològicament del 1881 al 1907 el primer curs, i del 1908 a la mort de l’artista el segon. El tercer es dedicarà a la recerca sobre l’artista, plantejant diverses metodologies i examinant el patrimoni, biblioteca i arxiu del mateix museu i les possibilitats que ofereixen.

Amb aquesta proposta volem continuar treballant en les diverses línies de formació de professionals i de difusió de l’obra de l’artista que el museu ha desenvolupat, i que juntament amb la preservació de l’obra, són les tasques més rellevants que tot museu ha d’assumir.

Podeu fer la matrícula a partir del 7 de setembre a la mateixa web de Gaudir UB. Us hi esperem!

Anna Guarro
Responsable de Serveis Educatius i Activitats