Una visita per a recordar

L’envelliment de la població representa una de les grans transformacions socials del segle XXI i requereix d’una resposta activa per a fomentar el seu valor social i valorar el capital d’experiència de les persones grans, així com emprendre accions per millorar la seva qualitat de vida, tan a nivell físic com social. Des del museu treballem amb aquest col·lectiu des de fa tres anys, amb  el taller “Picasso en la memòria”, on durant sis mesos tractem aspectes de la memòria a través de les obres de la nostra col·lecció  i la nostra experiència ha estat molt positiva.

Visita taller per a gent gran “Una visita per a recordar”

Com a conseqüència de les bones valoracions que hem tingut desprès de les tres edicions d’aquest taller hem creat una activitat de dues hores per poder obrir l’experiència de gaudir el museu a altres entitats que també realitzen tallers de memòria.

memoria

Visitant les sales de la col·lecció

La primera part de l’activitat “Una visita per a recordar” consisteix en una visita a les sales de la col·lecció del museu que ens permet plantejar aquesta experiència a través del diàleg que s’estableix davant d’una selecció d’obres tot fomentant la participació, el llenguatge descriptiu, l’observació i l’associació d’idees. La memòria, a grans trets, està vinculada a altres capacitats cognitives, com l’atenció, la percepció i el llenguatge, i també al pensament imaginatiu o creatiu.

P1030683 P1030684

Taller a les aules | Diàleg entre els participants per respondre les preguntes sobre els quadres

Un cop observades les quatre obres passem al taller a les aules on, d’una manera lúdica i en grup, es responen preguntes sobre els quadres observats. Els participants disposen d’una sèrie de pistes en forma d’objectes que fan referència a les obres. L’objectiu és veure quins són els processos que ajuden a retardar la pèrdua de la memòria i exercitar-los en un context diferent i al mateix temps que els hi reporti una nova experiència. Com a segon objectiu, els plantegem també una activitat grupal que els fa exercitar capacitats socials, com el debat, la presa de decisions conjunta i l’escolta activa.

P1030651 P1030673

Els objectes són pistes que fan referència als quadres observats | Participants responent les preguntes

Donat el bon resultat i la bona acollida d’aquesta visita taller de dues hores que hem començat aquesta primavera, la seguirem oferint al llarg de l’any.

Vanesa Rojas
Departament d’Educació

Enllaços relacionats
Activitat “Una visita per a recordar”

2 Comentaris
  • Andres
    juny 17, 2015

Me parece muy buena inicitiva!

• Museu Picasso
    juny 19, 2015