La Setmana dels Museus a Twitter: #MuseumWeek 2014

Aquesta passada setmana s’ha celebrat la Setmana dels Museus a Twitter, una iniciativa a que ha agrupat a museus d’arreu d’Europa especialment del Regne Unit, França, Espanya i Itàlia. L’activitat s’ha pogut seguir a través del hashtag #MuseumWeek i té la voluntat d’apropar aquestes institucions i els seus continguts a la ciutadania més connectada.

MuseumWeek2014

De dilluns a diumenge s’han anat succeint els tweets organitzats per temàtiques, una per cada dia de la setmana. Des del museu hem seleccionat uns quants dels que ens han arribat:

Dilluns 24 de març: #DayInTheLife

No és gaire habitual explicar el dia a dia dels museus, el que s’hi fa a porta tancada, les activitats més quotidianes i sovint les més oblidades. Sota aquesta etiqueta els centres d’arreu han publicat articles, fotografies i han desvetllat interioritats.

Dimarts 25 de març: #MuseumMastermind

Posar a prova les ments més sàvies! A través d’aquesta etiqueta s’han desenvolupat una sèrie de preguntes i respostes amb gran participació per ambdues bandes.

Dimecres 26 de març: #MuseumMemories

Sota aquesta etiqueta s’ha obert la caixa dels records tant dels usuaris que evoquen la seva primera visita o l’exposició que els ha agradat més, com de les institucions que han rememorat fites històriques.

Dijous 27 de març: #BehindTheArt

Quins edificis s’amaguen darrera dels museus? A vegades les obres d’art no estan només a les parets, són les mateixes parets! També amb aquesta etiqueta s’han tuitejat informacions relacionades amb espais no oberts al públic.

Divendres 28 de març: #AskTheCurator

Com no podia faltar, també hi ha hagut un dia dedicat a les preguntes als experts, com la jornada #AskaCurator, que enguany ha celebrat la tercera edició. Durant la jornada es van anar plantejant qüestions específiques sobre les exposicions, la restauració de peces, la gestió educativa, etc.

Dissabte 29 de març:#MuseumSelfies

Selfie és sens dubte la paraula de l’any i fer-se auto-fotos tant en els llocs més habituals com en els més inversemblants, la nova moda dels dispositius mòbils. Hereva de la jornada #MuseumSelfie, organitzada al gener d’aquest any, s’han volgut recollir fotografies que els visitants s’han fet dins i fora dels museus.

13284477055_c6e19fa088_z

Selfie davant l’obra de Folkert de Jong durant la inauguració de l’exposició “Post-Picasso. Reaccions contemporànies”. Foto: Josep Maria Llobet

Diumenge 30 de març: #GetCreative

Com marca l’etiqueta, aquesta jornada ha estat dedicada a la imaginació i la creativitat que es pot contenir en 140 caracters. Des del museu vam fer un petit exercici per saber què els venia a la ment als visitants quan pensaven en Picasso i en quadres com Els Colomins o Las Meninas.

Redacció del museu

Enllaços relacionats
#MuseumWeek Press, Articles and Posts via @MarDixon
Llistat de museus participants (i molts més!)