Picasso en la memòria

El 15 d’octubre va començar una nova activitat al museu, un taller de memòria per a gent gran que té com a finalitat apropar les persones grans del barri a l’obra i la vida de Picasso.

Mónica Zevallos i assistents al taller

El taller es desenvolupa a partir de dos eixos bàsics de treball: per un costat es reforça i estimula la capacitat cognitiva dels participants, amb l’objectiu que les persones grans del barri puguin mantenir viu l’entusiasme per la cultura i pel coneixement a partir de potenciar les seves capacitats d’aprenentatge, comunicació concentració i observació i, per un altre, es potencien les seves relacions socials i culturals.

El taller també aposta perquè els seus participants puguin desenvolupar les seves relacions socials: circulació, interacció, mobilitat, disminució de conductes dependents, tot a partir d’exercitar la memòria i tenint com a centre d’interès la vida i obra de Pablo Picasso.

Amb els exercicis de memòria que es realitzen a aquest espai, les 18 persones que hi participen descobreixen la relació subjectiva que cadascú individualment té amb l’art i concretament amb l’obra de Picasso. Cada participant, des de la relació i la comunicació amb els altres i des de l’aprenentatge i l’intercanvi, va establint la seva vinculació amb l’art a partir de conèixer l’obra del pintor.

Assistents durant la sessió

A través de les activitats del taller abordarem el coneixement de les obres més rellevants de l’autor i com aquestes són presents al nostre entorn social i cultural més proper. Dins de les possibilitats s’intentarà relacionar l’obra pictòrica amb les experiències i vivències personals dels participants. Ens trobem amb persones amb forts vincles amb el barri, i que tenen encara records familiars relacionats amb Picasso i, potser encara que no directament vinculats amb la seva estada al barri, de la qual fa ja massa temps, sí que amb la constitució i obertura del museu i els canvis que ha viscut l’entorn des de llavors.

Mónica Zevallos explicant les activitatsAssistents durant la sessió

Mónica Zevallos explicant les activitats

La metodologia emprada al taller és participativa i està adaptada a la situació personal de cada participant, tenint en compte que el nivell d’exigència i participació anirà en augment a mesura que avanci el taller. S’utilitza un llenguatge directe i comprensible en un ambient tranquil i amistós, reforçant els èxits i minimitzant els errors.

El taller s’organitza en dos trimestres i es realitza en sessions d’una hora i mitja, un cop a la setmana.

Mónica Zevallos (Responsable del taller) y Anna Guarro ( Cap del departament d’educació, activitats i continguts digitals)

• Silvia Salsini
    Novembre 22, 2012

Em sembla molt interessant l’activitat, i la nova vida que amb aquesta iniciativa es dona al museu, a l’obra de Picasso, relacionant-la amb la gent gran i la memòria que tenen del museu, de l’art i del artista.
    Obrim fronteres sense oblidar el passat, tot al contrari, fomentant el lligam entre passat, present i futur.
    Enhorabona!

• Antº Rosa
    Novembre 22, 2012

Molt encertada aquesta iniciativa , obrir el museu a la gent gran del barri i vincular l’art amb la gent de la ciutat. Una activitat que és alhora terapéutica i amb una càrrega social i cultural important i que convida la gent gran del barri a interactuar. Fora bó que altres recursos de la ciutat preguin nota d’aquesta iniciativa. Felicitats !!!

• Museu Picasso
    Novembre 23, 2012

Moltes Gràcies Silvia Salsini i Antº Rosa pels vostres comentaris i agraïments. Des del museu estem molt contents amb els resultats que està tenint i esperem que aquesta sigui una iniciativa molt profitosa per a tots.