Preguntes i respostes als conservadors: Ask a Curator 2012

El passat 19 de setembre es va celebrar la segona edició de Ask a Curator. Aquesta iniciativa internacional, sorgida fa dos anys de la mà de Sumo, té una premissa molt senzilla i alhora molt eficaç: la gent d’arreu del món pregunta, els museus i els conservadors responen. I tot això a través de Twitter sota el hashtag #askacurator que en aquesta edició ha arribat a ser altre cop trending topic!

Ask a curator

Centenars de museus de varis països s’hi han inscrit i enguany des del museu també hi hem tornat a participar responent tant a les preguntes que ens feien directament els tuitaires com a les preguntes genèriques que moltes persones anaven publicant al timeline. De temes se n’han tractat un munt: sobre les exposicions, sobre la feina i els estudis dels conservadors i comissaris, sobre la situació econòmica de la cultura, sobre el pes de la digitalització i la difusió a les xarxes… la llista és llarga! Aquestes són algunes de les preguntes que ens han fet:

Les xifres que hem recollit aquest any al museu s’incrementen en general respecte a l’edició de 2010:

• Preguntes adreçades directament a @museupicasso: 19
• Comentaris i retorns: 24
• Respostes emeses: 26
• Total de mencions rebudes: 43
• Total de tweets emesos: 47

I com acostuma a passar en aquests casos, la iniciativa s’ha difós també per altres xarxes: Facebook, blogs i webs se n’han fet ressò ajudant així a arribar a un públic ampli més enllà dels usuaris habituals de Twitter.

Ask a curator

Valorem molt positivament la participació que han tingut tant les institucions culturals com els tuitaires i això denota que el públic està interessat en saber coses que van més enllà de les exposicions que visiten i que els museus estan ben disposats a respondre i compartir el seu coneixement. Fins la propera edició!

Cristina Martín

Articles del 2010
Tot el que sempre has volgut saber sobre el museu: “Ask a Curator”
Després d’ASK a CURATOR: notes per a la valoració d’una bona idea