La temporada 2012-2013 al Museu Picasso

La nova etapa del museu amb Bernardo Laniado-Romero al capdavant s’inicia amb moltes ganes tant per part del nou director com de l’equip del museu i seguirà les següents sis línies d’actuació:

• Considerar la col·lecció com a eix vertebrador que dinamitzarà el treball del museu
  • Concebre la tasca i la funció del museu dins d’un caràcter eminentment pedagògic
  • Afavorir l’accés del públic a l’art i a la cultura, de manera especial a aquells col·lectius que n’han estat tradicionalment exclosos
  • Potenciar l’accés al coneixement i el diàleg fluït entre l’obra d’art i el públic
  • Fomentar l’accessibilitat local-global: d’una banda, pel que fa al seu entorn més proper (barri-ciutat), i d’una altra, en un radi d’acció global, a través d’un lloc web creatiu i dinàmic
  • Oferir una experiència de qualitat tan en la vessant presencial com en la on-line

Autoretrat. Pablo Picasso. 1899-1900. Cartró sobre paper 22.5 x 16.5 cm Donatiu de l’artista, 1970 © Successió Pablo Picasso, VEGAP, Madrid 2012

Per tal de materialitzar aquestes línies d’actuació, per una banda el programa d’exposicions d’aquesta temporada es focalitzarà en l’estudi de la col·lecció, així com també s’iniciaran una sèrie de projectes entre els quals destaquem la presentació de la restauració del Retrat de la mare de l’artista (1896) darrera del qual s’hi ha trobat una segona obra.

Per altra banda, també es posarà en marxa el projecte d’una plataforma web com a extensió virtual del mateix museu que permeti un coneixement més ampli i a l’abast de tothom de l’obra i la figura de l’artista.

A més a més, i amb motiu del 50è aniversari del Museu Picasso s’està treballant en diversos projectes que es presentaran en un seguit de mostres documentals, a través de les quals s’aprofundirà en la relació del museu amb la ciutat a través de la gènesi del centre, la història de la col·lecció, el seu creixement i el panorama expositiu dels últims 50 anys.

Mussol. Pablo Picasso. Plat espagnol, 10 de maig del 1957. Argila vermella, decorada amb engalba i òxids metàl·lics, parcialment envernissada Diàmetre màxim: 43,8 cm alt. 6,3 cm. Donatiu Jacqueline Picasso, 1982 © Successió Pablo Picasso, VEGAP, Madrid 2012

El programa expositiu per aquesta temporada preveu la presentació de la col·lecció de ceràmica del museu que no s’ha vist en el seu conjunt des de fa un parell de dècades, “Ceràmiques de Picasso: un regal de Jacqueline a Barcelona” i  l’exposició per a l’estiu del 2013 “Yo, Picasso. Autoretrats”.

Finalment, en el marc d’educació i coneixement per una banda es posaran en marxa unes línies de treball adreçades a infants i estudiants que explorin l’obra de Picasso d’una manera oberta, creativa i profunda i, per l’altra, es programaran una sèrie d’activitats orientades a tot tipus de públics.

Redacció del museu

Enllaços relacionats

Dossier de premsa de la Presentació de la programació 2012-2013

1 Comentari