Collage per a adults amb Gloria Vilches

Aquest passat mes de maig vam realitzar un  taller de collage amb la Gloria Vilches en el marc de l’exposició “Un collage abans del collage”. Quatre sessions ben intenses van permetre revisar la història del collage per poder elaborar posteriorment obres pròpies tot retallant i enganxant diversos materials.

Àlbum amb les imatges del taller

L’acollida va ser tan bona que vam repetir el curs per poder donar cabuda a tots els que hi volien participar.

Participants al taller a punt de començar la sessió

Així començava Gloria Vilches el dossier de textos de l’activitat:

En una entrevista van preguntar a Max Ernst:

“Què és el collage? Quin és el seu mecanisme? La seva tècnica?”

A la qual cosa aquest va respondre:

“Agafeu un molinet de cafè que omplireu de perles fines, moleu-les, barregeu la pols obtinguda amb una mica de mantega fina, enfadeu-vos, esteneu la pasta a les soles de les vostres sabates i oferiu aquesta llesca a la dona dels vostres somnis. L’operació s’ha de fer amb fúria i preferentment a la cala d’un vaixell de rodes que vagi i torni a tota velocitat de l’estació de l’Est a l’estació de Montparnasse. Així, haureu fet un collage clàssic”.

Georges Charbonnier: “Conversa amb Max Ernst” en El monòlog del pintor, París, 1959
Participants al taller fent collage

Perles fines ben moltes” ha estat una activitat molt participativa de la qual estem molt contents amb els resultats.

Retallant i enganxant | Visualització dels resultats finals

Trobareu més imatges dels treballs a l’àlbum de fotos que hem creat.

Redacció del museu

2 Comentaris
  • mercèlópez
    Juny 14, 2012

Participar taller collage va ser una activitat super agradable per l’ambient, la gent i la profe. Felicitats x l’iniciativa!

• Equip d'activitats
    Juny 15, 2012