Homenatgem a Picasso al Club de Lectura

La darrera sessió del Club de Lectura del curs 2011-2012 va tenir dos protagonistes d’excepció: Josep Palau i Fabre i Jordi Coca.

Microdocumental del programa No t’ho perdis del Canal 33 (TVC) emès el dia de Sant Jordi sobre aquesta sessió del Club de Lectura

Del primer vam llegir Homenatge a Picasso, una obra de teatre en clau de cabaret oníric, que suposa l’enèsima demostració de la fascinació i l’interès que el pintor va exercir en el poeta, dramaturg, narrador i assagista picassià.

El segon va demostrar que, a banda de ser un novel·lista i un home de teatre de primer nivell, és un dels màxims experts en Palau. La conversa va ser erudita i amena, i va anar del text al context històric i social, de la vida de l’escriptor a la vida del pintor, de les curiositats biogràfiques a la reflexió profunda sobre l’estranya relació que van mantenir ambdós creadors.

En Coca va remarcar de Palau la “sincera convicció que Picasso significava la modernitat, ja que Palau assumí que el canvi que aquesta significa no passa per la paraula si no per la imatge” i que, com en totes les decisions empreses al llarg de la seva vida, “l’opció de supeditar la seva obra a la fascinació per Picasso fou vital i radical”.

Un punt i final perfecte per a un curs ple de moments extraordinaris. O un punt i seguit, perquè hi tornem a l’octubre.

Jordi Carrión

www.jorgecarrion.com