Fem barri amb BarriBrossa

Aquesta setmana s’ha presentat a la premsa la novena edició de BarriBrossa, la proposta de La Seca Espai Brossa que, en paraules del seu codirector Hermann Bonnín, “no és ben bé un festival, ni una mostra: més aviat vol ser una reflexió sobre la nostra cultura que aporti llum sobre moviments de les avantguardes del segle XX que encara tenen vigència al segle XXI”.

Cartell BarriBrossa

A través d’un conjunt d’accions, espectacles, performances i debats amb creadors, en edicions anteriors BarriBrossa ha revisat i actualitzat l’obra de moviments com l’Oulipo, o de creadors com el compositor Josep Maria Mestres Quadreny, el dramaturg Valère Novarina o l’escriptor Palau i Fabre, entre d’altres.

En aquesta edició, el moviment Dau al Set és el protagonista, i com ha indicat Glòria Bordons, coordinadora de continguts, la programació d’enguany és una aposta per directors joves que s’han enfrontat al repte de “portar a escena paraules que difícilment hi poden anar”.

DAU AL 7

A la roda de premsa també hi han estat presents Mercè Homs, regidora del districte de Ciutat Vella; Norbert Tomàs, director del CoNCA; Oriol Izquierdo, director de la Institució de les Lletres Catalanes, i una servidora, en representació del Museu Picasso, així com Josep Maria Mestres Quadreny, en qualitat de president de la Fundació Joan Brossa.

Mestres Quadreny, amic personal dels components de Dau al Set, i molt especialment de Joan Brossa, ha recordat les emocions que va sentir en aquella exposició a la Barcelona del 1951 on va conèixer el treball de Dau al Set; com el va sorprendre “immensament” aquella obra en una ciutat en què les expressions artístiques estaven molt condicionades i reprimides per la situació política, i com va establir conversa amb un home que va resultar ser Joan Ponç, a través del qual va conèixer Joan Brossa, que “es va passar tota la tarda llegint-me poemes i vaig sortir d’allà completament esgotat, però plenament convençut que si no els havia entès era culpa meva”.

Exposició DAU AL SET, 1951
Revista DAU AL SET, octubre 1951

Des del Museu Picasso estem contents de tornar a formar part d’aquesta proposta, no solament com a veïns sinó també perquè entenem que aquestes revisions de moviments culturals del segle XX tenen, directament o indirecta, una relació amb el treball picassià. Els propers dies 21 i 22 d’abril acollirem una taula rodona sobre l’univers brossià i presentarem l’obra Dau al 7, de Nozomi 700 Teatre, un tribut als artistes del grup, especialment Brossa, Tàpies i Ponç.

Esperem que hi pugueu assistir!

Anna Guarro
Cap de Programes Públics