Comiat al Picasso amb fotos de públics

Després de més de cinc anys al Museu Picasso, treballant en molts projectes, però especialment en temes web i xarxes socials, se’m fa estrany escriure un darrer post. I he pensat que una bona manera d’acomiadar-me era publicant una selecció de fotos que he anat fent al públic d’obres de Picasso a museus d’arreu.  Als museus, a més de les obres i de la museografia resulta molt interessant observar el públic. Ja fa temps vaig començar una sèrie d’àlbums a Flickr sobre el públic dels museus. Visitants mirant, fotografiant, conversant, ensenyant, gaudint, interactuant, llegint, explorant, copiant, escoltant, compartint i més ens mostren les múltiples cares de l’experiència als museus. Una experiència de visita que hem encara d’esforçar-nos més per aconseguir que sigui d’una major qualitat i diversitat.

Atlanta Museum of Art

Centre Pompidou

Museu Picasso de Barcelona

Courtauld, Londres i Broklyn Museum, Nova York

MoMA, Nova York

Philadelphia Museum of Art

Tate Modern

Doncs arribem al torn d’agraïments: als companys i companyes del Picasso perquè tot el que hem fet ha estat una tasca d’equip (sí, en 5 anys hem, fet feina de 10!!) , al director, Pepe Serra, per la confiança aquesta etapa del Picasso com ara en la nova etapa al Mnac, als companys d’altres museus de Barcelona, Catalunya i el món i, sobretot, a vosaltres lectors del blog, seguidors a twitter, amics a facebook, usuaris de la web perquè ens heu donat el sentit d’anar més enllà cada dia. Gràcies a tot@s i… ens veiem al Mnac!!

Conxa Rodà

• Jaume Maymó
    Febrer 9, 2012

benvolguda CONXA, ha sigut una trista i gran sorpresa llegir aquest “darrer” post; estic trist perquè els mics del Picasso, del museu, hem quedat orfes -de pare i mare, podriem dir- i això sempre és un pal encara que l’experiència ensenya que amb el temps tot es cura (i això esperem tots!); he pogut viure des de fora la nova dinàmica del museu d’aquests darrers anys i he de felicitar un cop més a tot l’equip, a tot, pel treball que heu fet tots plegats; per mí ha sigut una experiència molt motivadora i plena de complicitats i coneixement; gràcies a tots; com a contrapunt, em fa molta il·lusió la teva darrera “invitació”: ens veiem al MNAC !; no tinc cap dubte que el nostre Museu d’Art de Catalunya tindrà un nou paper -digital també- en el mapa cultural del país i de fora. una forta abraçada i per uns nous aires a montjuïc.

• Conxa Rodà
    Febrer 10, 2012

Moltes gràcies, Jaume! com deia a l’article, ha estat una autèntica tasca d’equip. Hi hem posat tot l’esforç, il·lusió i coneixement de què hem estat capaços! T’agraïm molt les teves paraules.

• Edwin Abkarian
    Febrer 10, 2012

Good luck and thanks for the nice pictures.
    (Visitor Picasso museum and Picasso lover)
    From The Netherlands

• Conxa Roda
    Febrer 12, 2012