El 2011 del Museu Picasso en imatges

La tria de les imatges més representatives d’aquest any que ja s’acaba no ha estat una feina gens fàcil. Entre tot l’equip hem fet un munt de projectes! Exposicions, activitats, recerca i restauració, educació, registre, biblioteca, publicacions, comunicació, administració, gestió de públics… la llista és llarga. Aquí us deixem un petit tast del que ha estat la feina del museu durant el 2011.

Nou edifici de coneixement i recercaParticipants dibuixant al passeig del Born

Inauguració del Centre de Coneixement i Recerca situat a la Plaça Sabartés. El nou edifici s’ha construït amb la idea que esdevingui un espai de referència local i internacional en l’estudi i la recerca de Picasso i el seu context artístic i social. Foto: Josep M Llobet

La segona edició del Big Draw. La festa del dibuix ha tingut molt d’èxit gràcies a tots els participants, talleristes, artistes, monitors i equips dels centres. Big thanks! Foto: Nuria Fradera

Visitants de l'exposició "Devorar París"Comissari de l'exposició explicant un cartell

Visitants a l’exposició de “Devorar París. Picasso 1900-1907” que ha mostrat l’evolució de l’artista des que va arribar el 1900 a París fins als anys 1907-1908, en què va assolir la condició de capdavanter de l’avantguarda de la capital francesa. Foto: Jordi Mota

Vinyetes al Front” explicada pels seus comissaris. Exposició que s’ha vertebrat a partir dos gravats que componen l’obra Somni i Mentida de Franco. Foto: Jordi Mota

Programadors durant la Hackathon Conferència Glam Wiki

Participants durant la Hackathon d’Europeana celebrada al Museu Picasso. Hackers multiculturals amb moltes idees i projectes per programar. Foto: Conxa Rodà

Primera trobada entre els museus catalans i representants de l’Amical Viquipèdia per posar en comú informació de qualitat i bones pràctiques de col·laboració.

Cerca "Picasso Barcelona" feta amb el buscador del catàleg online

El catàleg de la biblioteca del museu ja és consultable online! I la informació bibliogràfica cercada es pot descarregar fàcilment.

Aplicatiu mòbil de les obres destacades de la col·leccióVista en 360 del Palau Aguilar

Elaboració de continguts per a dispositius mòbils d’obres destacades de la col·lecció i una visita virtual als patis del museu, així com una audioguia en 8 idiomes.

Treball del projecte Reflexionart fet amb mitjonsAlumnes del Postgrau de Gestió Museística

Participació en el projecte pilot REFLEXIONART: Tutories d’Art, amb l’objectiu principal d’unir institucions culturals de la ciutat i centres educatius en una reflexió sobre un tema comú. Presentació dels treballs dels alumnes a les sales del museu.

Segona edició del Postgrau en Gestió museística: com es fa funcionar un museu amb col·laboració amb l’IDEC de la Universitat Pompeu Fabra.

Material documental del fons de la Sala Esteve

Incorporació al museu del Fons de la Sala Esteva que ha permès crear la recent inaugurada exposició “Picasso 1936. Empremtes d’una exposició”.

Presentació del procés de restauració del conjunt de paper imprès i policromat cinccentista recuperat al Palau Aguilar. Una bona trobada professional.

L’equip el museu us desitja un Bon Any 2012!

Redacció del museu
Enllaços relacionats