Picasso a Tel Aviv

El Tel Aviv Museum of Art acull, del 17 de novembre de 2011 al 20 gener de 2012, l’exposició itinerant “Picasso. Tauromàquia. Obres de la col·lecció del Museu Picasso Barcelona”. La iniciativa va sorgir en el marc de col·laboració entre el Museu Picasso i l’Acción Cultural Española (AC/E). Aquesta institució va triar mostrar a Picasso per primera vegada a Israel, amb motiu del 25è aniversari de l’establiment de relacions diplomàtiques entre ambdós estats.

Taula de les registradores

L’espai per exhibir les nostres obres no podia resultar més apropiat. El Tel Aviv Museum, inaugurat el 1959 i ampliat aquest mateix mes, compta amb la més important col·lecció d’art israelià i una molt bona representació de l’art occidental modern i contemporani. Passejant per les sales, vam poder contemplar unes magnífiques escultures d’Archipenko i Lipchitz, pintures de Kandinsky, Braque, Léger, Gris, Klimt, Pollock, Dubuffet, Dalí, Vuillard, entre d’altres, i les exposicions temporals, en aquest moment consagrades a l’obra gràfica dels expressionistes alemanys i a Anselm Kiefer.

Muntatge de l’exposició

A part de l’exposició amb obres de la nostra col·lecció, Picasso ocupa un important paper en el discurs museogràfic, ja que s’han incorporat nou obres d’aquest artista datades entre 1901 i 1968.

Exposició “Picasso. Tauromàquia. Obres de la col·lecció del Museu Picasso Barcelona”

La mostra “Picasso. Tauromàquia. Obres de la col·lecció del Museu Picasso Barcelona” ??s’ha situat en unes sales de l’edifici principal i s’ha dividit en quatre àmbits. En el primer trobem les obres infantils de Picasso que, al costat d’un gravat i una fotografia dels anys 60, serveixen d’introducció al conjunt. El segon àmbit agrupa les obres realitzades per l’artista a Barcelona entre 1899 i 1903. El tercer espai, més ampli, es dedica als gravats i litografies datats entre 1930 i 1959, mentre que l’últim es destina a les planxes i les aiguatintes que Picasso va realitzar el 1957 per il·lustrar el llibre  La Tauromaquia o el arte de torear de José Delgado.

Malén Gual
Conservadora de la col·lecció