Misteris sense resoldre al Museu Picasso

Aquest cap de semana hem iniciat la segona edició de “El misteriós cas del Picasso”, una gimcana familiar amb molt de misteri per les sales del museu.

El Mateu es posa a investigar (Joan Forns, de la Cia. La Paparra). Foto: Jordi Mota

I hem començat amb molt bon peu. Aquest és el comentari d’una de les mares assistents d’aquest cap de setmana:

“Diumenge vàrem anar i va ser fantàstic!!! Molt interessant i molt ben enfocada per a la quitxalla. La M. de 9 anys i la L. de 7 van disfrutar un munt, i com a mare he de dir, que a part de disfrutar… van aprendre… Si us plau, no canvieu, continueu així!!! Moltes gràcies”

La veritat és que estem molt satisfets de poder presentar de nou aquesta proposta que van desenvolupar la primavera passada els responsables de la companyia de teatre La Paparra a partir de la nostra petició:

1. Una activitat tipus gimcana
  2. Que es desenvolupés en el marc de la col·lecció permanent
  3. Orientada a infants de 5 a 13 anys aproximadament, però que involucrés a tota la família
  4. Participativa
  5. Lúdica i a l’hora educativa

Elements clau de l’èxit d’aquesta activitat han estat per una banda la capacitat interpretativa dels membres de La Paparra, que generen una gran implicació dels participants i, per l’altra, el personatge, que és creïble, però alhora se situa clarament en un marc de fantasia i d’emoció.

Investigadors en acció. Fotos: Jordi Mota

L’activitat s’inicia amb la trobada del grup de nens i pares amb el Mateu, que vol obtenir una feina al museu. I, per fer-ho, ha de resoldre una sèrie d’enigmes… però tot sol no se’n surt, i demana l’ajuda als visitants.

La gimcana ens porta per una selecció d’obres i de sales. En cada obra sorgeix una pregunta/enigma i, a mida que ens la van explicant, el mateix contingut de l’obra ens aporta la resposta/pista que, un cop resoltes totes les preguntes, ens dóna la solució de l’enigma. Tots els nens reben un carnet d’investigadors per la seva ajuda.

La meva filla, unes setmanes després de venir a la visita que va fer a la tardor, em va preguntar, tota seriosa: “Mare, i al Mateu, com li va, a la feina nova? Que ho fa bé?”

Resolent el misteriós cas del Picasso. Fotos: Jordi Mota

Novetats en aquesta edició? Cap ni una :)!  A part, és clar, de l’adaptació de la proposta als canvis de la col·lecció permanent, que tot i ser permanent sempre és diferent, amb obres que es retiren per ser restaurades o per exposicions i d’altres que estan a les reserves i que així poden ser mostrades…

Si ets dels que no deixes la lupa ni per anar a dormir… aquesta activitat és per a tu!

Anna Guarro
Programes Públics

5 Comentaris
  • maria jose basols
    Novembre 15, 2011

Me parece muy interesante las actividades que se hacen para niños y familias, como esta mezcla de gimcana e investigación.

Me encantaría participar en alguna actividad del Museo, como guía, como animadora cultural, o mejor aún, escribiendo en el blog. Pertenezco al Club de lectura del Museu Picasso y me encantaría ser parte del museo de forma más activa.
    Voy cada miércoles por la mañana. Primero acudo como voluntaria a la Llar d’Infants del Nen Jesús que esta justo enfrente, y cuando salgo, con mi carnet del museo, no puedo resistirme a visitar alguna de las salas.

Picasso siempre ha sido mi gran pasión.

un saludo,

María josé Basols

• Museu Picasso
    Novembre 17, 2011

Hola María José, muchas gracias por tu interés. Ya que eres una usuaria activa de las actividades del museo te proponemos como colaboración hacer un texto para el blog como usuaria del museo y miembro del Club de Lectura. Muchas gracias.

• MERCEDES FALCON SALVADOR
    Novembre 27, 2011

Este sábado fuimos un grupo de amigos con niños, 14 en total, y he de decir que ha sido fantástico. Los niños estuvieron absortos, encantados y entusiasmados en todo momento y los padres también. Además de ser un taller divertido y emocionante consigue introducir a los más pequeños en el mundo del arte de una manera muy próxima a ellos. La única nota negativa es que consideramos que el número de personas que hacía el taller era excesivo.

• roser
    Gener 14, 2012

Estic a la cua del museu per comprar l’entrada i sincerament és una presa de pèl. Fa més de 35 minuts que estem fent cua i davant nostra només hi ha unes 20 persones, families i parelles que per tant compren entrades junts. Només hi ha 1 persona venent entrades, innaceptable! Sincerament no ho entent!

• Redacció del museu
    Gener 16, 2012

Benvolguda Roser,
    Lamentem sincerament les cues que puntualment poden formar-se per accedir al museu, que no són causades per manca de personal a taquilles sinó per problemes de circulació: la ubicació del museu en els antics palaus medievals és molt atractiva, però fa que alguns accessos siguin estrets i s’hagi d’aturar momentàniament la venda d’entrades. Per evitar aquest problema, el museu ofereix un sistema de venda anticipada online http://bit.ly/n4Zcyp que permet reservar l’accés al museu en l’horari que es desitgi. Us convidem a usar aquest servei en properes visites, que esperem que us faciliti l’accés. Gràcies per compartir la vostra experiència, que ens hauria agradat que fos totalment satisfactòria.