Enrique Vila-Matas, convidat al Club de Lectura

Enrique Vila-Matas ha estat el gran protagonista de la segona sessió del Club de Lectura d’aquest curs. Amb l’exposició “Devorar París. Picasso 1900-1907” com a horitzó, vam parlar amb ell sobre la seva novel·la o llibre autobiogràfic París no se acaba nunca. Com ell mateix ens va indicar, “Yo recibí la herencia barcelonesa de Picasso y de Miró de mirar culturalmente a París”.

Sessió del Club de Lectura

De les festes a casa de la Paloma Picasso a la pobresa del jove escriptor de Barcelona que vol viure la seva experiència francesa, de la comunitat argentina (Raúl Escari, Edgardo Cozarisnky) als referents internacionals (Ernest Hemingway, Margarite Duras), de la necessitat del viatge i la fugida a la recerca de l’estil i del món creatiu propis, Vila-Matas va recórrer els temes i els personatges del seu llibre, tot buscant noves perspectives, noves dades sobre els mesos en què va viure a París i sobre la coherència secreta de la seva obra. “Trabajé en el libro basándome en la estructura de mi memoria”, va dir l’autor, en referència a l’estructura d’aquest treball.

Assistents al Club de Lectura

Una sessió memorable: els habituals del club i una munió de lectors vila-matians van batre el rècord d’assistència, amb més de cent lectors de literatura i art.

El primer dijous de desembre ens reunirem per comentar Parla’ls de batalles, de reis i d’elefants, de Mathias Enard.

Jordi Carrión
www.jorgecarrion.com