Inauguració del nou centre Picasso a Gósol

El passat dia 4 de juny es van inaugurar les noves dependències que acullen el Centre Picasso a Gósol (Berguedà), situades a la planta superior de l’escola, a la Plaça Major. És una remodelació integral que permet que el Centre aconsegueix així unes instal·lacions molt adequades per a presentar peces etnogràfiques de l’època que Picasso hi va fer la seva estada l’estiu de 1906, al costat de les referències gràfiques i visuals del gran nombre d’obres que l’artista hi va realitzar.

Enric Castella, Regidor de Cultura durant molts anys, en va glossar el recorregut des de la seva creació com a Sala Picasso a principis del anys 90 i la gran celebració del Centenari de l’estada gosolana de Picasso el 2006. Jèssica Jaques va explicar que hi està duent a terme el programa científic i museogràfic, que a partir d’ara s’ha d’anar perfilant a fi que les reproduccions de les obres d’art convisquin en harmonia amb l’espai exterior que les va inspirar, al costat dels objectes i fotografies d’època.

Va ser inaugurada pel President de la Diputació de Lleida, el President del Consell Comarcal i l’Alcalde de la vila. El Museu Picasso està col·laborant en aquesta posada en marxa de la nova seu tant en el seu vessant científic i de relacions internacionals, com amb la donació de fons bibliogràfic i materials per a la realització de tallers.

Fotos: Lluís Bagunyà

Lluís Bagunyà