L’Arlequí al LACMA: notes de viatge

Fent de correu, viatjant d’una punta a l’altra del planeta, sempre queda una miqueta de temps per apuntar les idees essencials sobre el trajecte, les obres i els museus.

Durant els propers quatre mesos la “nostra” pintura de l’Arlequí de Picasso s’exposarà a les sales de Los Angeles County Museum of Art (LACMA). De tornada del viatge per supervisar el transport a Los Angeles comparteixo aquí quatre notes de viatge:

• No podia ser més encertada la ubicació triada per la conservadora americana per presentar l’obra, en una sala titulada: “Fauvisme, Cubisme, Purisme”.

• La presència de Picasso en aquest museu de la ciutat de Los Angeles representa una trobada simbòlica amb antics artistes i companys.

Sala “Fauvisme, Cubisme, Purisme” on es troba instal·lada l’obra de l’Arlequí juntament amb altres obres com l’escultura del Centaure de Picasso.

La pintura dialoga amb altres obres com el retrat del seu amic Apollinaire, de Vlaminck, Frank Burty-Haviland, Modigliani i la magnífica col·lecció d’escultures de Matisse.

• També està present a la sala Georges Braque, el seu company de cordada dels anys essencials del cubisme.

• El centre de la sala l’ocupa una monumental escultura picassiana de 1955 que representa un centaure.

Reyes Jiménez
Conservació preventiva i restauració