El 2010 és un any de grans exposicions sobre l’obra de Picasso!

Al llarg del 2010 es van succeint les exposicions entorn de l’obra de Pablo Picasso arreu del món: aquest és un gran any per a totes les persones interessades en el seu treball!

En l’actualitat, a part de l’exposició temporal que acabem d’inaugurar al Museu Picasso sobre la relació entre Picasso i Santigo Rusiñol, es poden visitar, entre d’altres, l’exposició “Picasso: Peace and Freedom”, sobre art i política en la creació de Picasso, a la Tate Liverpool; també s’ha inaugurat fa poc una exposició sobre Picasso i el cavall, al Museo Picasso de Màlaga, i des del mes passat es mostra al Metropolitan Museum of Art de Nova York una gran exposició del fons complet d’obra picassiana de la seva col·lecció. Igualment, en aquesta mateixa ciutat es pot veure, al MoMA, una mostra de gravats de Picasso.

Façana Met Banderola Met
La façana del Met a Nova York, anunciant l’exposició sobre Picasso
Banderoles de l’exposició al Met als carrers de Nova York
Fotos: Conxa Rodà

A l’Sterling and Francine Clark Art Institute, a Massachusetts, està a punt d’inaugurar-se l’exposició “Picasso davant Degas”, una de les exposicions que la premsa americana ha assenyalat com a més interessants de l’any. L’exposició està coproduïda amb el Museu Picasso de Barcelona i s’inaugurarà el 13 de juny als EUA; a partir del 15 d’octubre la podreu visitar al nostre museu.

Munatge Liverpool Muntatge Liverpool
Vista general de l’exposició “Picasso: Peace and Freedom” a la Tate Liverpool, durant el muntatge.
Moment de la instal·lació de l’obra de la sèrie de Las Meninas del Museu Picasso de Barcelona, en préstec a l’exposició de la Tate Liverpool
Fotos: Anna Vélez

Aquesta exposició explora, per primera vegada, la influència de Degas en l’obra de Picasso i reflexiona sobre el procés d’absorció, incorporació i transformació que Picasso va fer de l’obra de Degas, un artista d’una generació anterior a la seva. Serà una oportunitat única de veure, en diàleg, grans obres d’ambdós creadors a la ciutat!

I encara s’inauguraran més exposicions picassianes al llarg de l’any: us n’anirem mantenint informats al nostre web, a l’apartat “Actualitat picassiana”. No us ho perdeu!

Anna Guarro
Programes públics