20 grans projectes pel 2010

Iniciem amb un desplegament ambiciós de projectes el 2010. Aquest salt endavant és possible entomar-lo sobre la base iniciada de noves línies d’acció i de nous serveis (educació, activitats, recerca, internet, públics, etc.) que han anat prenent forma i creixent a bon ritme. Queda encara molt per fer, en un entorn social, cultural, econòmic que canvia ràpidament. El museu, amb l’esforç i professionalitat de tot l’equip, continua apuntant cap l’objectiu de posicionar-se com un centre amb vocació pública totalment consolidat en la generació de coneixement i educació de qualitat entorn la figura i l’obra de Picasso, a escala internacional, alhora que estretament vinculat al teixit social i organitzatiu de la ciutat i activador de processos de creació.

Llisto a continuació els grans projectes en els quals treballem. Alguns començaran i acabaran al llarg de l’any, d’altres són de més llarg recorregut, inicien o continuen un procés que finalitzarà en els anys propers, com és el cas del nou catàleg raonat.

1. Finalitzar i aplicar el Pla Director 2010-2013
  2. Constituir el Consell Assessor / Científic del Museu
  3. Avançar les obres del nou edifici
  4. Produir les exposicions Rodney Graham, Rusiñol, Degas
  5. Produir dos displays monogràfics: un sobre l’exposició de Picasso a la Sala Esteva el 1936 i un altre a l’entorn de Ciència i Caritat
  6. Prefigurar la nova presentació de la col·lecció
  7. Ampliar el fons d’obres i el fons d’arxiu
  8. Iniciar els programes de Coneixement i Recerca
  9. Ampliar l’oferta educativa
  10. Crear i aplicar un Pla d’Accessibilitat
  11. Elaborar nova guia de la col·lecció i audioguies
  12. Avançar i difondre l’estudi analític de la col·lecció
  13. Completar la col·lecció online
  14. Enriquir i dinamitzar la presència a les xarxes socials
  15. Fer una producció audiovisual sobre Picasso i Barcelona
  16. Iniciar nou catàleg raonat
  17. Consolidar la xarxa picassiana a Catalunya
  18. Ampliar la comunitat de membres del Carnet MPB
  19. Augmentar la venda d’entrades online
  20. Captar i incrementar la captació de recursos via patrocini

Com en tota selecció, podríem haver-hi inclòs alguns projectes més: no consten en aquesta llista molts d’altres que tenim entre mans, tals com préstecs d’obres, exposicions itinerants, constitució formal del Consell d’Honor (“històric”), activitats cícliques, col·laboració amb entitats i col·lectius per a programes específics, altres noves publicacions, la venda online per a grups, aplicacions per a dispositius mòbils i un possiblement massa llarg etcètera que haurem d’anar valorant i, si convé, redefinint.

Agraeixo a tots els usuaris, visitants presencials i virtuals, participants a les activitats, entitats col·laboradores, professionals externs i interns el suport que doneu al museu. Amb la vostra empenta, la vostra crítica, la vostra complicitat el museu creixerà i millorarà. Molt bon 2010!

Pepe Serra