La celebració de la Mercè al museu

Dijous passat, al Museu Picasso de Barcelona hem viscut una jornada de portes obertes i és que, per la Mercè, el museu també ha estat de festa!

Un any més, els museus de Barcelona, aprofitant les festes de la Mercè, ens hem sumat a aquesta iniciativa obrint les portes al públic per celebrar una jornada en què els principals museus i centres artístics de la capital catalana hem compartit les col·leccions amb els ciutadans. Sens dubte, una excusa perfecta per recórrer les sales del museu!

Durant 10 hores sense interrupció, els visitants han tingut l’oportunitat de visitar gratuïtament les instal·lacions i gaudir de la col·lecció i dels últims dies de l’exposició Kees Van Dongen.

merce_2009_04

L’ambient al carrer Montcada a les portes del Museu. Foto: Jordi Mota.

Més de 7.000 persones han vingut al museu per gaudir d’aquesta jornada: gent gran, adults, jovent i, fins i tot, canalla, globus en mà, un símptoma més que tots estàvem de celebració. Al llarg del dia es va acollir un flux continu de gent, però sense arribar a produir-se grans aglomeracions. Tot i que en moments puntuals es va formar cua al carrer de Montcada, aquest any, com diu la Maria, una dels responsables de l’equip d’informació i atenció al públic, “la gent ha anat venint progressivament. Llavors, no hem tingut problemes d’accés i la jornada ha estat fluïda i tranquil·la. Els pics més destacats han estat al migdia i a partir de les 6, quan hi ha hagut una major afluència”. Possiblement, el fet que, des de fa uns mesos, els diumenges a la tarda els museus municipals siguin d’entrada lliure hagi estat el factor clau per alleugerir la massificació de visites.

Amb una presència majoritària de barcelonins, no faltaven, però, els turistes ocasionals, que van aprofitar aquest dia per visitar el museu. Un matrimoni català ens deia: “No hi ha excusa per no disfrutar de la Mercè, amb la multitud d’activitats lúdiques que se celebren arreu de la ciutat durant aquests dies i, avui, aprofitarem per visitar els museus!”.

El públic als bancs, entre sales, asseguts, descansant, amb una imatge repetida: el tríptic de la col·lecció del museu entre les mans i, també, algun programa de la Mercè. Al llarg del dia, la festa es va estendre pel museu, i és que, com a la resta de la ciutat, es respirava a Mercè!

merce_2009_14

Una visitant repassant el programa de festes de la Mercè a la sala de Las Meninas. Foto: Jordi Mota.

Podeu veure més fotos de la jornada al nostre grup de Flickr.

Redacció museu

I tu, com vas viure el dia de la Mercè? Vas venir al Museu Picasso o vas visitar algun altre museu?

• Olga
    Setembre 28, 2009

Sí q vaig venir al Picasso. Quan vaig arribar i vaig veure el munt de gent al carrer vaig dubtar si deixar-ho córrer, però la cua va ser ràpida i un cop dins valia la pena.