Vols formar part d’una comunitat? El Museu Picasso de Barcelona us hi convida

Participació a Internet és ja sinònim de 2.0: no es concep avui un projecte a Internet que vulgui ser participatiu –ja sigui d’una empresa o d’una institució- sense que incorpori les eines que les xarxes socials ens posen a l’abast. De la mateixa manera que avui pràcticament cap centre museístic es planteja si cal o no tenir pàgina web, la presència a les xarxes socials serà una part natural més de la presència activa i activadora a Internet.

Els museus d’arreu del món hi estan entrant lentament, però sense marxa enrere. Als EUA, amb més empenta (excel·lents exemples els podeu trobar als Museus de Brooklyn, MoMA, Metropolitan o Smithsonian), a Europa, més tímidament (amb l’excepció avançada del Regne Unit, vegeu Tate, National Gallery o Victoria & Albert). Al nostre país, anem una mica més al ralentí encara, amb algunes iniciatives incipients interessants, com el WikiDocentes del Guggenheim de Bilbao, i perfils al Facebook del Prado, Reina o Fundació Miró i al Youtube, com el MNACTEC_Museu Ciència i Tècnica de Catalunya).

Comunitat online del MOMA.

Al Museu Picasso no volem perdre pistonada. L’abril de 2008 vàrem llançar la nova web, totalment renovada de continguts, disseny i funcionalitats. Ara estem treballant per créixer en tres direccions:

• desenvolupar l’aula virtual amb recursos educatius multimèdia (ja hem començat, l’anirem desenvolupant)
  • fer accessible la col·lecció online (properament)
  • participar activament a les webs socials (tot just acabem de sortir al maig)

Facebook del Museu Picasso de Barcelona.

Per què utilitzem al Museu Picasso les eines 2.0, d’ampli abast social?

• per escoltar l’usuari, vosaltres, conversar-hi, establir una comunicació rica i multidireccional, més enllà de la transmissió d’informació via web
  • per rebre i compartir continguts generats pels usuaris: textos, fotos, vídeos, experiències
  • per enriquir la visió/percepció del museu; les vostres contribucions enriqueixen el museu i a tots: els usuaris aporten valor
  • per generar comunitat, tot agrupant persones que tenen un interès comú en Picasso, els museus, l’art, Barcelona, i es relacionen per la xarxa
  • per fidelitzar el públic en desenvolupar-hi noves relacions, més enllà de la visita al museu
  • perquè no ser-hi present constituirà d’aquí poc una mancança en qualsevol centre o institució que vulgui tenir una certa influència.

ES BUSCA: usuaris que comparteixin, comentin, proposin, critiquin, etiquetin, recomanin i ens enllacin per fer el museu més gran.

La participació en les xarxes socials forma part de l’ambició d’innovar i de crear comunitat que al Museu Picasso ens hem marcat com a estratègia, no només per la voluntat de connectar millor i amb més usuaris, sinó perquè estem convençuts que necessitem la vostra participació per acomplir la nostra missió com a centre de coneixement i de proximitat.

Estem treballant per aconseguir que l’experiència dels usuaris dins l’entorn Museu Picasso 2.0 sigui també una experiència de qualitat, com ho ha de ser l’experiència de visita al museu.

Des d’aquest blog i des de la resta de plataformes del museu a Facebook, Flickr, Youtube, Delicious, Slideshare us convidem a ser part de la comunitat del Museu Picasso.

Conxa Rodà
Coordinació de projectes

Si ets lector habitual de blogs, quins són els teus blogs de museus o d’art preferits?

Si hi has arribat per primer cop, et sembla que hi tornaràs?

Coneixes iniciatives 2.0 interessants dins el món de museus o cultural en general?

• Veronica F.
    Novembre 30, -0001

Hi he arribat desde la web del museu. He clicat pensant q nom’es seria un blog amb infos i m’ha sorpres veure q aquests text i els anteriors tenen tanta substancia i tant parlen de coses de portes endins com fan reflexio de temes d’interes general. Hi tornare, segur.
    Jo un dels blogs q segueixo es el de museum marketing. Ara pel vostre blogroll he descobert alters d’interessants tambe. Gracies

• Pilar
    Agost 10, 2009

Felicidades por este salto a las nuevas tecnologías, os deseo mucha suerte!

Mi blog de arte: http://eldadodelarte.blogspot.com

Difundiré vuestros contenidos por el blog, por Facebook o por Tuenti 😀

• Priscila Neres
    Setembre 15, 2009

Me alegra saber que el Museu Picasso hay mucho interés en escucharnos, y no es un museo estático. He participado de muchas actividades con vosotros, y sois siempre surpreendentes y muy competentes.

• Redacción museo
    Octubre 1, 2009

¿Qué podemos decir, sino agradecerte muchísimo tus palabras, Priscila? Lo de sorprendentes es muy picassiano :))
    Te invitamos a leer el post que saldrá hoy mismo sobre la temporada 2009-10 para que sigas estando informada. Nosotros seguiremos esforzándonos en mejorar y ampliar nuestra oferta y servicios.