L’Art a les xarxes socials

“No recordo en quin moment el meu ordinador es va transformar en un observatori”

Amb aquestes inquietants paraules es presenta Eduard Cortés, director de Ingrid i de la pel·lícula a l’exposició: Ingrid. Last Login, que presenta La Virreina fins el 21 de juny.

Ingrid. Last Login reflexiona sobre les comunitats virtuals (Myspace, Fotolog, Flickr, Youtube, Deviantart..) que s’han convertit en espai de promoció i intercanvi cultural d’una nova generació, la digital, on sovint es dilueixen els límits entre realitat i virtualitat, privat i públic, vida i obra.

Una definició molt suggerent de Facebook ens la fa Iván de la Nuez, director de La Virreina Centre de la Imatge: “Facebook resulta una mezcla curiosa entre el sueño de Beuys (todos somos artistas) y la actitud de Oscar Wilde (todo es susceptible de ser convertido en arte)”.

Els artistes participants a Ingrid. Last Login han estat seleccionats de l’entorn digital d’aquestes xarxes socials, amb un criteri basat en la innovació i la creació d’un discurs contemporani així com per la pròpia selecció del públic, ja que tots els artistes escollits reben més d’un milió de visites mensuals als seus espais digitals, explica Sole Fernández, co-comissària de l’exposició. Són un grup heterogeni i multidisciplinari, una generació urbana que no té límits en el suport creatiu, ni en l’espai ni pràcticament en la tècnica. Els pots veure ara mateix a la seva web.

virrmod
Imatge de l’exposició Ingrid.Last Login. Obra de l’artista Marc Torrent.

Què opines dels espais virtuals com a espai d’art? Creus, com deia Oscar Wilde, que tot és susceptible de ser convertit en art? Quins artistes o grups musicals has conegut a través d’internet?